Dersin Adı | Görsel Okuma, Yazma ve Anlamlandırma |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
VCD 440 | Güz/Bahar | 2 | 2 | 3 | 4 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin Düzeyi | Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu ders görsel okuma yazma ve öğrencilere görsel kaynakların anlamandırılmasını ve yorumlamlanması pratiğini kazandırır. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu derste sanattan tasarımın çeşitli alanlarına kadar uzanan görsel materyeller farklı medaylar aracılığıyla (basılı, elektronik) sunulacak ve tartışılacaktır |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | X | |
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Giriş: Dersin içeriği ve önemli noktaları hakkında kısa giriş | Yok |
2 | Görsel algılamaya giriş | Algı Gestalt Teorisi’ nin araştırılması |
3 | İmge ve fotoğraf nedir | Fotoğrafın ontolojik ve görüngübilimsel yapısının araştırılması |
4 | Fotoğraf Uygulaması Naturmort | Farklı imgeler ile naturmort sahneleri oluşturma pratiği |
5 | Fotoğrafın ana öğeleri, varlıkbilimsel elemanları, kültürel elemanları ve estetik elemanları nelerdir I | Fotoğrafın ontolojik ve görüngübilimsel yapısının araştırılması |
6 | Fotoğraf kategorilerini tanımlanması | Fotoğraf kategori çeşitlerinin örnekleri ile araştırılması (Okuma: Fotoğrafın Eleştirisi: Terry Barret) |
7 | Fotoğraf kategorilerini tanımlanması II | Fotoğraf kategori çeşitlerinin örnekleri ile araştırılması (Okuma: Fotoğrafın Eleştirisi: Terry Barret) |
8 | Fotoğraf Uygulaması Dış Mekan | Gündelik hayatın içinde yer alan imgelerin görsel kaydı |
9 | Neden fotoğraf üretiyoruz? | Fotoğraf üretiminin bir araç ve görsel dil olarak üretilme nedenleri ve çeşitlerinin araştırılması |
10 | Fotoğraf Uygulaması İmgesel Anlatım | Bir metnin (şiir- öykü) imgesel olarak görselleştirilmesi |
11 | Belgesel : John Berger “Ways Of Seeing” Görme Biçimleri | Ways Of Seeing belgeseli izlenilmesi ve günümüz görsel dünyası ile tartışılması |
12 | Fotoğraf ve Metin Birlikteliği | Metin ve fotoğrafın bir arada kullanıldığında anlam ve biçime etkisi |
13 | Yorumlama nedir? | Yorumun ve yorum çeşitlerinin Araştırılması ve örnekler üzerinden tartışılması. |
14 | Fotoğraf Uygulaması : Kolaj Çalışması | Anlamlandırma pratiği olarak kolaj çalışması. |
15 | Eleştirmek nedir? | Eleştirinin tarihsel, toplumsal ve politik yapılanma içinde, çeşitleri ve gerçekleştirilmesinin araştırılması. |
16 | Dönemin gözden geçirilmesi |
Ders Kitabı | Power Point sunumlar |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Terry Barrett, Fotoğrafı Eleştirmek;Caner Aydemir (derleyen), Fotoğraf neyi anlatır; Liz Wells, The Photography Reader;John Tagg, The Burden of Representation; Roland Barthes, Camera Lucida; Susan Sontag, Fotoğraf Üzerine; John Berger, Görme Biçimleri;Umberto Eco, Kelimeler ve Şeyler; Vilem Flusser, Fotoğraf Felsefesi üzerine |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 10 | |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | 3 | 90 |
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 3 | 100 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | ||
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 2 | 32 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | - | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | 3 | 4 | |
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | |||
Final Sınavı | |||
Toplam | 108 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Fiziksel ve dijital mecralarda, temel tasarım prensiplerini uygulayarak görsel anlatılar ve mesajlar kurgular. | X | ||||
2 | Çeşitli tasarım metodlarını kullanarak karmaşık problemleri çözer. | X | ||||
3 | Yaratıcı yönetmenlik/sanat yönetmenliği yapar. | X | ||||
4 | Görsel İletişim Tasarımı alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. | X | ||||
5 | Estetik ve etkili tasarım çözümlerini geliştirmekte sosyal ve etik farkındalık içerisinde davranır, bireysel ve kolektif düzeyde sorumluluk alır. | X | ||||
6 | Görsel İletişim Tasarımı alanında dünyada ve Türkiye’deki gelişmeleri yakından inceleyerek bunları yorumlar ve değerlendirebilir. | X | ||||
7 | Durağan ve hareketli görüntüleri üretmek/düzenlemek konusunda ileri düzeyde bilgi ve deneyime sahip olur. | X | ||||
8 | İlgili yazılım, mecra ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | |||||
9 | Eleştirel düşünme ve bu düşünme şeklini tasarım çalışmalarına aktarma becerilerini edinir. | X | ||||
10 | Alanında kendi kendini sürekli yenileme ve eğitme inisiyatifini üstlenir, yaşam boyu öğrenme yaklaşımı geliştirir. | X | ||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak görsel iletişim tasarımı ile ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar. ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1) | X | ||||
12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. | |||||
13 | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir. | X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest